Dag 04 Waterton – St. Mary Montana   2 comments

We ontwaakten al op tijd door de ons al beloofde sunrise van de weergoden.
Gauw naar buiten, om het geweldige mooie panorama te aanschouwen, het was echt ongelooflijk mooi, al die grote besneeuwde bergtoppen in de ochtendzon.
Cor heeft filmshots en foto’s gemaakt langs de oever van het Lake en toen hij terugkwam had ik een briljant ontbijtje klaarstaan. (Cor zijn woorden)
Samen koffie gedronken met Piet en Emmy, de campers weer startklaar gemaakt, we verlieten het park en parkeerden een camper in het dorp om verder te gaan met onze camper.
We reden naar het net buiten het dorp gelegen Prince of Wales hotel, boven op een mooi uitkijkpunt. Het uitzicht was adembenemend dus het is geen straf om daar eens te logeren.
En hurry up ging het weer, de Red Rock Parkway op. Er was ons verteld dat je om de vijf minuten moet stoppen voor een kolonie overstekende beren, nou dus niet een, heen en terug. Maar de weg en de uitzichten maakte een grote indruk op ons.
De weg liep dood en op het eind hebben we een wandeling gemaakt om een diep uitgesneden canyon, the Red Rock canyon.
We sloten het af met nog wat te nuttigen aan de picknicktafel en reden weer.
We gingen terug naar the village, haalden de andere camper op en reden rechtstreeks door naar de U.S. Border, de grens dus tussen Canada en Amerika, waar we werden opgewacht door een aantal zwaar bewapende, streng kijkende personen waar we ons totaal aan moesten overgeven.
Een hield ons aan de praat terwijl we nog in de camper zaten en een ander dook gelijk door de zijdeur de camper in en keek in alle kasten en koelkast of we niet niets illegaals bij ons hadden.
Daarna moesten we naar binnen en werd ons de hemd van het lijf gevraagd, moesten we het groene papier invullen, vingerafdrukken laten maken en er werd een foto van ons gemaakt.
Vervolgens mochten we ons geliefde Montana binnen scheuren, na een goed halfuur kwamen we in onze bekende streken terecht.
We reden langs Babb en gingen door naar St. Mary voor een campingplek op de ook al ons bekende KOA.
Onze camper hebben we geïnstalleerd, we hebben samen wat gedronken en zijn toen met zijn vieren in de camper van Piet en Emmy aan de rit gegaan, richting Babb weer, de weg op naar Many Glacier.
De locals vertelden ons dat er op deze weg geen doorkomen aan was, zoveel beren en ook Grizzly’s. Dus wij weer met vol enthousiasme alle kanten oploerend met onze film en foto apparatuur in de aanslag om de foto of filmshot te scoren van ons leven.
Maar ja, het is natuurlijk zaterdag, dus ze zijn kennelijk allemaal naar hun weekend verblijf of resort vertrokken, we zagen geen een beer dus. We werden onderweg wel aangevallen door een kudde wilde honden die om en voor onze camper renden.
Toen gingen we lekker bunkeren in het Blackfootindianen-vreetparadijs de Cattle Baron in Babb waar wij al een aantal keren zijn geweest en waar we Emmy en Piet ook introduceerden. Het eten was wederom voortreffelijk!
Het lijf vol, sadderig en voldaan keerden we terug naar de camping in St. Mary, probeerden de verslagen online te krijgen maar de wifi was hopeloos hier, dus lekker op tijd naar bed.

Posted 2 juni 2013 by Ingrid

2 responses to “Dag 04 Waterton – St. Mary Montana

Subscribe to comments with RSS.

1. Jullie zijn op de haast mooiste plekjes van de CrownJewel geweest! Jammer dat je in Waterton NP de Cameron Lake road misschien gemist hebt,(daar wonen de beren!!!) en dat de highway door Glacier NP nog net niet open was, omdat er nog een hele lading sneeuw op ligt! Als wij visite hier hebben, proberen we ook deze 2 plekjes te bezoeken zo kort bij huis! Heb een hele leuke trip verder, en doe ze over een paar dagen onze groetjes in Lynden!

Jozien Angenent
  2. Geweldig, jullie hebben nu al veel mooie dingen gezien en de 1e week is nog niet eens voorbij. Ik geniet mee. En die beren komen heus nog wel.