Dag 03 Picture Butte – Waterton   1 comment

Na de eerste nacht in de camper, nog wel wat onwennig in een vreemd bed dus het was even nestelen, je hoorde niets, alleen af en toe regendruppels, kwamen we om een uur of acht uit de veren.
Henk was al vertrokken met zijn Peterbilt cattleliner en Jozien was de hond aan het uitlaten, toen kwam ze bij de camper om te zeggen dat ze een geweldig ontbijt voor ons klaar had staan.
Na het ontbijt reden we achter Jozien aan naar het dorp om een bakker te bezoeken van Haarlemse origine, hij kwam zelfs vlak bij mijn geboortehuis in Haarlem noord vandaan.
Hij vond het geweldig dat er een paar Hollandse mafkezen hem kwamen bezoeken. Hij lulde honderduit over zijn verleden in Haarlem en aangezien Piet en Emmy en ik natuurlijk ook van origine Haarlemmers zijn, hadden we veel gespreksstof.
Hij had een erg leuk winkeltje en bakte zijn brood en koek zelf en we namen lekker wat mee voor onderweg.
Daarna namen we hartelijk afscheid van Jozien en bedankte haar voor hun geweldige gastvrijheid.
Vervolgens reden we een straat verder om de tanks van de campers klem vol met sap te gooien, er was ook een hogedrukspuit dus Emmy heeft de campers even afgespoten. Cor probeerde het eerst maar de slang van zijn hogedrukspuit raakte zo lek dat hij helemaal ondergespoten werd, dus hij ging aangebrand in de cabine zitten. Ik ben er klaar mee zei hij…Typisch Cor, hahaha…
De tanken waren vol en toen gaan met die banaan, westwaarts en op de highway 2 weer zuid, het landschap werd al weer steeds mooier toen we van de highway 2 afbogen naar Pincher Creek.
Aan de horizon doemden onze geliefde Rockies, met de toppen besneeuwd, op.
Het weer was redelijk maar bewolkt.
Toen we in Pincher Creek aankwamen gingen we naar de Walmart waar we grootschalig boodschappen hebben gedaan.
Bij Tim Hortons hebben we een broodje met een lekker bakkie koffie genomen, aan de overkant hebben we bier en wijn ingeslagen want dat verkopen ze niet in de supermarkt.
Vervolgens reden weer verder zuidwaarts, een fabelachtige route, de Rockies in, helaas was er geen zon bij anders was het oogverblindend mooi geweest, en kwamen na een klein uur aan in het dorp Waterton.
Het in konvooi rijden met Emmy en Piet bevalt goed, we hebben voor alle zekerheid bij de Walmart portofoons gekocht om met elkaar in contact te kunnen blijven.
Toen we in Waterton aankwamen moesten we onze parkenkaart laten zien die we van Loek en Ria hebben gekregen, bedankt Loek en Ria!
We reden door de village van Waterton en kwamen zo terecht op de camping, een schitterende locatie, geklemd tussen de bergketens en het Waterton Lake waar ons een mooie plek werd aangeboden voor de nachtelijke bivak. Emmy en Piet staan naast ons maar er zit wel zeker tien meter tussen zo ruim is het hier.
Toen we de campers geïnstalleerd hadden gingen we met elkaar aan de loop, en zochten we een eettent op aan het water, waar we lekker hebben zitten schransen.
Terug namen we een ander mooi pad langs het lake om zo onze camping weer op te lopen. Het is hier fantastisch, wat een sfeertje hier!
Vervolgens gingen we samen koffie leuten en nam ingenieur Pieter Vos de taak op zich om de portofoons in elkaar te dokteren met niet helemaal een bevredigend resultaat.
Iedereen was aan het eind van het Latijn, en na toch wel een beetje een rommelige dag zijn we allemaal vroeg naar bed gegaan.

Posted 1 juni 2013 by Ingrid

One response to “Dag 03 Picture Butte – Waterton

Subscribe to comments with RSS.

1. Wat een mooi verhaal weer !! Alsof we zelf op vakantie zijn in Canada ….
    Dit jaar niet maar dat gaat ZEKER nog een keer gebeuren hoor !
    Heb je al een beker van Timmy kunnen scoren voor Sjaak ? 🙂

Dit worden zes mooie weken voor jullie EN voor jullie volgers !! Wij genieten er in elk geval van !!