Dag 10 Parksville – Browns Bay, Vancouver Island   1 comment

Vanmorgen lekker lang uitgeslapen, om 9 uur gezamenlijk aan het ontbijt. Lekker weertje, het was bladstil op onze mooie dubbele plek, diep in het Vancouver Island-bos.
Opeens zag ik in een flits een grote Bald Eagle overscheren, iedereen vloog overeind maar ze kregen hem niet goed meer in beeld. Wauw, wat een ervaring was dat, wat een beest zeg!
Daarna gingen we aan de wandel, het strand op, wat vlakbij was. Het is een strand aan de Strait of Georgia en aan de overkant konden we nog net het vasteland zien.
Het was er bezaaid met keien waar heel veel leven tussen krioelde, torretjes, slakjes, krabbetjes, oesters, mosselen, hele grote schelpen, zeewier, zeeplanten, noem maar op.
Ik tuurde steeds in de lucht, ik was nog steeds in de ban van die grote Bald Eagle en hoopte dat hij zich liet zien. Je snapt het al, niet dus.
Na een tijdje genoten te hebben van dit bijzondere ruige strand gingen we weer terug naar de campers om onder het genot van een kopje koffie onze ervaringen uit te wisselen.
We hadden gisteren een tip gekregen van een local dat er in de buurt een opvangcentrum was voor wilde dieren, daar zijn we naartoe gereden en hebben daar rond gekeken.
Het was indrukwekkend, de dieren zoals Eagles en beren die weer terug in de natuur uitgezet werden als ze hersteld waren kregen we niet live te zien want die mochten niet aan mensen wennen. Wel stond er een webcam op zodat we ze toch nog konden zien.
Zo kreeg je toch geen dierentuin idee, maar er waren ook dieren die nooit meer terug naar de natuur konden vanwege zware verminkingen en die hadden hier nog een mooie oude dag.
We zagen allerlei soorten uilen, eagles, kalkoenen, gieren, schildpadden, en een zwarte beer.
Na nog een mooie film gezien te hebben over het wel en wee van roofvogels, gingen we weer verder.
We reden over een mooie weg richting het noorden met prachtig weer erbij, de bermen stonden vol in bloei met gele brem, een prachtig gezicht.
Na een uurtje hebben we geluncht bij de Subway, aan het water bij een ferry oversteekplaats, en verder ging het weer.
We namen de oceanside route, een soort van bypass langs de oostkust van het eiland, langs allerlei leuke dorpjes.
We deden boodschappen in Campbell River in een hele grote superstore waar we weer een hoop proviand hebben ingeslagen.
Vervolgens gingen we op zoek naar een overnachtingskamp wat we uiteindelijk vonden, diep het woud in, over een 6 km. lange gravelroad kwamen we uit bij Browns Bay, waar een camping was.
Het klinkt afgezaagd maar we hebben weer een oogverblindende plek gevonden, een schitterend panoramabeeld over de baai waar af en toe een schip langs vaart en ik al in de verte dolfijnen heb gezien. Emmy is helemaal gek van de kolibries die hier op de camping wonen, en ze is nog even lekker in de hottub geweest.
We maakten deze avond zelf ons prakkie klaar en aten het buiten op, kon net qua temperatuur.
Daarna hebben we nog een wandeling gemaakt en we zitten nu te wachten tot er een groot cruiseschip langskomt uit Alaska, het is nu kwart voor elf en het is donker dus dat zal wel een mooi gezicht zijn.

Posted 8 juni 2013 by Ingrid

One response to “Dag 10 Parksville – Browns Bay, Vancouver Island

Subscribe to comments with RSS.

1. Geweldig, vooral de bald eagle. En de dierenopvang. Goed dat ze weer terug naar de natuur kunnen. Jee wat zien jullie veel.