Dag 07 Wauconda – Winthrop   2 comments

Wauconda is niet zo’n erg groot dorp, er stond welgeteld 1 huis, een soort van restaurant met 1 benzinepomp, een kleine verzorgde kerk en een oude vervallen school.
De enige bewoner kwam vanmorgen geld bij ons ophalen, we dachten dat we gratis stonden maar nee dus. Het was een aardige vrome man.
We namen afscheid van de Amerikaanse fietsers Bob en Holden, nadat hij ons ge-Godblessed had, dus we kunnen weer veilig verder.
We ontbeten gezamenlijk buiten in de ochtendzon, het was daar windstil, dus heerlijk.
Het was een heldere koude nacht geweest maar de zon stond nu aan een schitterende blauwe lucht de vallei te verwarmen.
Toen we het kamp opbraken hadden we nog een zuinige klus, ik treed verder niet in details maar fris was het niet. Cor had in de gaten dat de afvoer verstopt zat van de camper en heeft dat opgelost zeg maar, hahaha…..
Ergens rond elf uur klonk het sein, we gaan!
We reden door een hele mooie omgeving van Washington, steile hellingen omhoog en uiteraard naar beneden, afgewisseld van dichte bossen tot vergezichten over valleien naar de verder gelegen bergen en door het zonnig weer gaf het natuurlijk een extra climax.
Het was een kronkelweg, dan weer zuidwaarts, dan weer westwaarts.
We kwamen terecht bij het dorpje Omak waar een scherpe benzineprijs vermeld stond, dus daar de tanks van de campers weer gevuld, praatje gemaakt met wat locals en daar gingen we weer voor de laatste 40 mijl naar ons einddoel Winthrop waar we vroeg in de middag aankwamen.
Zestien jaar geleden waren we al onder de indruk van deze historisch folklore-achtige Western town, waar we eerst maar eens de camping bezochten aan het Perryquin Lake en twee plekken vast hebben gelegd.
Toen gingen we terug naar het dorp, om vervolgens neer te strijken op een hoge veranda van een restaurant waar we koffie en appeltaart hebben genuttigd.
Daarna hebben we gezellig gewinkeld langs en in leuke westernwinkeltjes, bij een stralend warm zonnetje.
We kregen honger en aangezien we de lunch hadden overgeslagen gingen we deze dag maar eens vroeg aan het warm eten op mooi terras aan een snel stromende rivier waar de herten ook nog even een kijkje kwamen nemen.
Het smaakte voortreffelijk en we zaten lekker te ouwehoeren.
Rond half zeven vertrokken we naar de camping en hebben ons gesetteld aan het Perryquin Lake waar we tot de schemer bleven zitten. Er kwam van alles langs, eenden met jonge eendjes, we zagen een soort van rat zwemmen en er zitten hier onwijs dikke marmotten, Cor schat ze op een kilo of vijf. Emmy ziet net ook nog herten lopen op de camping dus helemaal leuk.

Posted 5 juni 2013 by Ingrid

2 responses to “Dag 07 Wauconda – Winthrop

Subscribe to comments with RSS.

1. Wat een fantastische reis maken jullie toch. En leuk zo met elkaar. Mooie foto’s en wat een schitterende natuur is het daar toch! Veel plezier verder. Groetjes Marjan