Dag 06 Libby – Wauconda   2 comments

Na een lekkere nacht geslapen te hebben ging ik al vroeg aan de gang met de foto’s, ze konden hier eindelijk online want we hadden goede wifi.
Gelijk een blog gemaakt, samen met Cor, en zo was alles weer online voor de meelezers en natuurlijk voor onszelf, later als we weer thuis zijn.
We gingen ontbijten en buiten hebben we gezamenlijk koffie gedronken, heerlijk in het zonnetje.
Rond elf uur braken we het kamp op en lieten Libby voor wat het was.
Na een goed half uur toeren passeerden we de Stateline naar Idaho. Even een fotostop gemaakt bij het bord Idaho en vort ging het weer, richting Bonners Ferry waar we een hele grote hoge brug overgingen met een waterval eronder, erg mooi.
We kronkelden door het noorden, wat ook echt heel mooi is, met bergen, waters, mooie valleien, in zuidelijke richting naar Sandpoint waar het wat langzaam aan ging door wegvernieuwingen en verkeer.
Vanaf nu gaan we weer westwaarts om al snel bij de volgende State grens te komen want Idaho is hier heel smal maar voor het zover was wilden we toch nog een lunch gebruiken in deze staat in het stadje Priest River.
We gebruikten hier een stevige lunch omdat we van plan waren vanavond geen grote schranspartij op touw te zetten. Vervolgens reden we bij het dorpje Newport de staat Washington binnen.
We gaan nu flink mijlen trappen en gaan eerst weer recht het noorden in, naar de driesprong bij Tiger, langs de rivier de Pend Oreille.
Het wordt een afgezaagde mededeling die we nu plaatsen maar ook vandaag weer af en toe flinke stortbuien over ons en onze campertjes heen, maar gelukkig scheen de zon ook veel.
Vanaf Tiger gingen we weer westwaarts naar de volgende stad Kettle Falls waar we de machtige Columbia River overstaken.
Ons einddoel zou tien mile onder Republic zijn op een camping genaamd Ten Mile, een fabelachtige locatie, diep in een ravijn waar een bescheiden creek doorheen kronkelt, waar we nog mooie herinneringen van zes jaar geleden aan hadden.
Dit was de camping waar onze deuren in het slot vielen toen we uitstapten met een draaiende motor om te kijken welke plek we wilden hebben. We moesten toen via het raam weer naar binnen klimmen.
Maar helaas, deze hemelse camping was niet meer, is opgeheven.
Dus hetzelfde padje weer terug omhoog en verder ging het weer westwaarts, waar we uiteindelijk bij het gehucht Wauconda een bescheiden camping in een vallei ontdekten.
Er waren vijf plekken en we konden zelf uitzoeken waar we wilden gaan staan want hier is niemand.
Er scheen een mooie avondzon in de vallei, we zetten de tafel en de stoelen neer en we genoten van een biertje en een wijntje buiten.
De vrouwen gingen eten maken en intussen kwamen er twee man sterk met de racefiets met volle bepakking aanrijden. Ze vroegen ons het een en ander, reden eerst nog door maar kwamen snel weer terug en kwamen tot de conclusie om hier, vlak naast onze camper, hun tent op te zetten.
Emmy bood ze een warme hap aan, wat ze heel dankbaar aanvaarden.
Het waren een vader en een zoon uit Georgia die een groot deel per fiets door de states aan het toeren waren.
Ik bood ze koffie en koek aan en gaf ze een stuk Beemsterkaas mee en ze waren zo ontzettend dankbaar. We hebben nog gezellig met elkaar gepraat tot het donker en koud werd.
Iedereen ligt nu al te slapen en wij ronden nu het weblog af voor deze dag.
Het is nu donker en eenzaam hier en in de verte huilen de coyotes. Lekker sfeertje om onder de wol te kruipen.

Posted 4 juni 2013 by Ingrid

2 responses to “Dag 06 Libby – Wauconda

Subscribe to comments with RSS.

1. Oh, het klinkt weer geweldig allemaal.Mooie natuur en een eenzame camping. Heel herkenbaar.

Willy Boeree
  2. Hoi leuk jullie belevenissen te lezen in een streek waar ik vaak kom; maar deze week eens NIET in het prachtige BonnersFerry…. Saintpoint is goed voor wat kip en kaas te halen bij Walmart voor Jozien; Newport is ook onze State border, en TenMile is ook heel bekend. En ik ben wel blij met alle road constructions!!