Dag 37 Banff – Rafter Six Ranch   5 comments

We waren wat laat op, konden weer buiten ontbijten en Cor kreeg weer een lekker gebakken eitje van Emmy. Ik heb liever een broodje kaas op mijn nuchtere maag.
We vertrokken rond tien uur vanaf de dunbevolkte Tunnel mountain camping en reden weer richting Banff om nog wat noodzakelijke boodschapjes te halen om de laatste dagen door te komen.
Deze missie mislukte volledig, na een aantal keren Banff doorkruist te hebben zonder een supermarkt te vinden, gaven we het op.
We zochten de Highway weer op, richting Calgary, onderweg zagen we heel veel schade langs de kant van de weg en ook aan de weg zelf van de overstromingen van twee weken geleden die wereldnieuws waren.
Bij het stadje Canmore gingen we de Highway weer af, hier hadden we meer succes, al snel kwamen we winkels tegen en restaurants. Eerst zochten we een MacDonalds op waar we tijdens de koffie de verslagen en de foto’s online konden zetten, dat was al weer even geleden en duurde dus best wel lang. Ook hebben we bij een Tim Hortons een beker voor Cor zijn college Sjaak gekocht.
Even verderop bij de Safeway deden we de laatste paar boodschapjes plus nog een Starbucks koppie met cake.
We verlieten Canmore en gingen nu op zoek naar een hele bijzondere campingplek waar we 16 jaar geleden bij toeval terecht kwamen, namelijk de Rafter Six Ranch.
Deze plek is nooit uit ons geheugen verdwenen, we hebben er destijds twee nachten gestaan met Kees en Mark, ook bijna op het eind van de trip, net zoals nu.
Het is hier paradijselijk, onze campers staan op dezelfde plek als toen, en er is verder niemand hier.
Het is een wildernis campground, je mag je camper neerzetten waar je wilt, vlakbij een groot ranchgebouw met bijgebouwen.
Het ranchgebeuren is een belangrijke factor van het bedrijf, de camping is een bijzaak.
Emmy en ik regelden gelijk twee paarden voor de middag, we gingen om half vijf met nog wat mensen die nog niet zo goed konden rijden een rit maken door die geweldige natuur hier.
Het werd wel een rustig ritje vanwege die mensen maar we genoten evengoed met volle teugen, Emmy had een bruine merrie, genaamd Kitkat en ik had een soort van schimmelruin met wat vlekjes, genaamd Merlin. Er was geen vee om te drijven, dat was wel jammer maar zo was het natuurlijk ook leuk.
Cor en Piet bleven bij de campers, bereidden een kampvuur voor en dronken een biertje.
Toen we weer terugkwamen gingen we eten in het ranchgebouw, er was een lopend buffet met heerlijkheden waar we weer van gesmuld hebben.
Daarna hebben we nog een wandeling gemaakt over het terrein, wat enorm groot is, langs de voor ons nog zo herkenbare plekken, zoals het oude indianen openluchtkapelletje, de houten kerk die hier op het terrein staat, en daarachter de diep in het landschap uitgesleten rivier de Kananaskis, die woest kolkend zijn weg vond naar lagere regionen.
Piet ging intussen het kampvuur ontsteken, dat brandde gelijk als een fakkel dus wij allemaal knus eromheen, en zo hebben wij de voorlaatste avond mijmerend in het vuur nog het een en ander op zitten te halen van onze bijzondere reis die we gezamenlijk hebben gemaakt.

Posted 5 juli 2013 by Ingrid

5 responses to “Dag 37 Banff – Rafter Six Ranch

Subscribe to comments with RSS.

1. Wat een schitterende reis hebben jullie gemaakt! Ik heb genoten van het verslag. Nog veel plezier de laatste dagen. I

2. Ik heb zonet de laatste dagen gelezen vanaf de man met de rol papier die even kwam buurten ; ook nu weer schitterende verhalen en mooie foto’s en straks als jullie thuis op dieet ?
    Nog prettige laatste dagen geniet er nog van.

Aad & Astrid Visbeen
  3. Wat leuk dat jullie toch nog paard gereden hebben. En zonder vee om te drijven zal vast ook prachtig zijn geweest. Nou nog ff genieten van de laatste dagen. Maar wat hebben jullie veel gezien en meegemaakt.

Willy Boeree
  4. Dag luitjes,
    Zo vlak voor het einde van jullie trip alvast een enorm dankjewel voor de heerlijke reisverslagen. We hebben er echt van genoten. Alsof we naast jullie in de motorhome zaten. Geniet nog van jullie laatste dagen in Canada. En tot snel in Zuid-Kennemerland, de Rockies van de lage landen.

Bart, Bir @ Noortje
  5. Heerlijk om jullie verhalen te lezen. We hebben er erg van genoten. We wensen jullie alvast een goeie terugvlucht. En we zien Piet en Emmie in ieder geval heel gauw in Nederland. Dat zal wel afkicken worden. Jullie kunnen nu lekker gaan genieten van het mooie weer op jullie boot.
    Groetjes vanuit een eindelijk warm Nederland,