Dag 36 Columbia Icefields – Banff   1 comment

We kwamen weer laat tot leven op deze relaxte plek aan de bosrand langs de Icefields Parkway.
De dag begon weer stralend, door de bomen zagen we de toppen van de besneeuwde mountains, er stond een fris windje dus we hebben binnen het ontbijt genuttigd en buiten met z’n allen koffie gedronken.
Even over elven zeilden we met de campers weer naar beneden om vers water te laden en vuil water te dumpen.
We draaiden vervolgens de Icefields Parkway weer op richting Banff, wat ons einddoel zou zijn voor vandaag.
Regelmatig maakten we stops om van de schoonheid van dit prachtige landschap optimaal te kunnen genieten. We waren het er snel over eens dat deze route de mooiste was van de hele reis.
De bergen aan weerskanten van de weg waren enorm hoog, lagen nog vol met sneeuw, er liepen watervallen naar beneden, die uitkwamen in meestal turquase gekleurde meren.
We kwamen echt ogen tekort en we merkten ook dat het een hele belangrijke toeristische route is want het was er pittig druk van vooral camperverkeer maar ook fietsers zijn we gepasseerd.
Een van onze stops was bij het Peyto Lake, die de vorm heeft van een hondekop, daar parkeerden we de campers en gingen een trail lopen, steil omhoog naar het uitzichtpunt van het meer.
We wisten weer niet wat we zagen, dit meer leek nog wel meer turquase dan de andere en er loopt ook een gletsjer naar toe. Ongelooflijk weer, dit uitzicht!
We zijn er een tijdje gebleven, genoten met volle teugen en gingen toen het steile pad weer af naar de campers en verder ging het weer naar het volgende hoogtepunt, Lake Louise.
Het was er enorm druk, de parkeerplaatsen waren allemaal vol maar toen we wat heen en weer reden hadden we toch allebei plek voor onze campers.
Lake Louise lag er weer prachtig bij, er lag nog veel sneeuw op de berg erachter, er was een stralend blauwe lucht en het meer was ongelooflijk mooi, met mensen die aan het kanoën waren.
Het was voor ons de tweede keer dat we dit meer mochten aanschouwen en het maakte weer een grote indruk op ons. Het is alleen jammer dat er zoveel toeristen rondlopen….
Toen we hier 16 jaar geleden waren zat er in het hotel dat aan het meer staat een mooie mevrouw op een grote harp te spelen, we liepen naar de plaats toe waar ze toen zat en warempel, er zat weer een mooie mevrouw op een harp te spelen!
We gebruikten een bescheiden lunch op het buitenterras van het hotel met uitzicht op het meer, wel onder een parasol want het was weer bloedjeheet.
Voor we weggingen kuierden we nog door de wandelgangen langs de shops van het hotel en zochten we vervolgens de campers weer op om het laatste stuk naar Banff te overbruggen.
We gingen voor de derde keer naar de Tunnel Mountain campground waar we twee mooie plekken naast elkaar kregen toegewezen, weer zonder voorzieningen, dus ook weer geen internet om de foto’s en het verslag te uploaden, helaas.
Vervolgens gingen we met onze camper met z’n vieren naar het toeristische dorp Banff, waar we wat gewinkeld en mensen gekeken hebben en de avond afgerond hebben bij het Grizzly restaurant waar we lekker en gezellig hebben zitten eten.
Terug op de camping konden we nog een klein uurtje buiten zitten, het is intussen donker geworden, ik heb de foto’s opgeslagen en met Cor dit verslag gemaakt en nu gaan we nog een rondje in het donker over de camping wandelen.

Posted 4 juli 2013 by Ingrid

One response to “Dag 36 Columbia Icefields – Banff

Subscribe to comments with RSS.

1. Gelukkig hebben jullie toch nog genoten van de Icefield Parkway. Het is natuurlijk ook een schitterende weg, wij waren er ook zwaar van onder de indruk. Leuke foto van jou en Cor.