Dag 12 Port Hardy – Prince Rupert   1 comment

De volgende ochtend waren om vijf uur al uit de veren, dat was even schrikken, maar het ging.
We wisten wat er op het spel stond, het zou een bijzondere dag worden dus waren we klaar wakker, niets aan de hand.
Tien voor half zes startten we de motoren en reden achter elkaar aan in tien minuten naar de parkeerplaats van de ferry. We waren snel ingecheckt, ook al om dat we lang geleden thuis alles al geregeld hadden.
Het liep niet storm voor de boot, we moesten in de rij staan van de campers en dan waren er hooguit tien. De ferry lag al met zijn snavel wijd open en na een klein uurtje reden we we erin.
Gaskraan dicht, blokken voor de wielen, alles op de rem en op slot en zo lieten we hem achter.
We togen naar de bovendekken om een pas te halen voor onze aurora lounge stoelen, die we ook al ver van te voren geritseld hadden. We hadden de mooiste plekken, in het midden vooraan het schip, heerlijke relaxstoelen met uitzicht rondom, met gigantische grote ramen.
We keken eerst nog naar de omhooggetrokken voorsteven aan en toen die begon te zakken begaven we ons naar het achterdek om het vertrek gade te slaan.
Het was heerlijk vredig weer, de zon kwam door, en toen was het moment daar dat we Vancouver Island verlieten onder een luide toeter vaarde hij achteruit de baai in, draaide om en zwenkte af naar het noorden.
We genoten van de bekoorlijke uitzichten van o.a. het havenstadje Port Hardy maar dat uitzicht veranderde al gauw want de boot trok het gas flink open.
Wat we toen te zien kregen is niet in woorden uit te drukken, misschien kan je het aan de foto’s zien maar dat zal nog niet de helft zijn van de schoonheid van het landschap die je ziet als je het live beleeft.
We hebben de hele dag genoten, tot het laatste moment dat de zon in de oceaan verdween en we aanlegden bij het havenstadje Prince Rupert, 15 uur later, om half elf in de avond.
De hele dag hebben we afwisselend binnen op onze relaxstoelen en buiten op het dek gebivakkeerd, en tussendoor, als we trek ergens in kregen, in het restaurant.
De weergoden waren ons goed gezind, bijna de hele reis hadden we stralend weer, we hebben zelfs nog in ons tshirt op het achterdek in de zon gezeten en love boatje gespeeld.
Soms vaarden we door hele brede wateren, zelfs een keer op volle zee, dan was het weer heel smal en moest de boot de snelheid aanpassen. Via de luidsprekers vertelde de crew ook als er iets bijzonders te zien was.
Er werd op een gegeven moment ook verteld dat er een grote humpback whale om de boot zwom maar die liet zich niet zien, we zagen wel dolfijnen die met de boot meezwommen en boven het water uitsprongen.
Ook zagen Emmy en ik, toen we uit een shop kwamen waar we vriendschapsringen hebben gekocht, een grote walvisstaart net onder water verdwijnen, vlak naast de boot.
Emmy en Piet zagen ook twee walvissen toen ze in hun lounge stoelen zaten maar wij zaten toen net op het achterdek en hebben dat niet meegekregen.
Foto’s en film ervan maken was onmogelijk want daar gaat het veel te snel voor.
Al met al een dag die we nooit meer zullen vergeten!
Rond elf uur reden we een camping op vlak bij de haven, die ik van te voren gereserveerd had, het was nog steeds niet helemaal donker. Alle campers van de boot gingen hier staan dus het was even een drukte van belang.
We zaten nog even na met een biertje en gingen rond twaalf uur voldaan ons bed in.

Posted 10 juni 2013 by Ingrid

One response to “Dag 12 Port Hardy – Prince Rupert

Subscribe to comments with RSS.

1. yooh waar zijn de foto,s?