Dag 02 Calgary – Picture Butte   7 comments

Hallo allemaal!
Gisterenavond hebben we gegeten in het restaurant van het hotel en dat was erg lekker, Cor heeft zijn eerst steak alweer naar binnen gewerkt! Hij had ook erge trek want in het vliegtuig heeft hij alleen een glaasje water gedronken en voor de rest veel geslapen.
Vanmorgen na het ontbijtje in het hotel heb ik de camperverhuur gebeld en we konden gelijk komen om de campers op te halen.
Een taxi met een Indiër, compleet met tulband, bracht ons naar de camperverhuur.
Het regende heel erg, dat was wel jammer, maar dat zullen we nog wel meer meemaken en zijn daar al op ingesteld.
We kregen beiden een vrij nieuwe camper toegewezen, die van ons heeft nog maar 5000 km. op de teller.
Na de gewoonlijke formaliteiten hebben we ook gelijk de koffers leeg gemaakt en alles geïnstalleerd en om een uur of twee vertrokken we uit een regenachtig, druk Calgary.
We zaten al gauw op de 2 zuid en waren we blij dat we de drukte van de stad achter ons lieten.
Al snel konden we genieten, ondanks de zware bewolking van de verre uitzichten van het weidse Canadese Alberta.
Na een kilometer of vijftig bij het plaatsje High River, hadden we een eerste break voor onze eerste koffie vandaag en vernamen we van elkaar of de voertuigen allemaal goed functioneerden.
Daarna verder zuidwaarts, en na een fijne rit kwamen we aan bij Henk en Jozien Angenent bij Picture Butte. Ik heb ze ontmoet op facebook en ze hadden ons uitgenodigd om langs te komen wat we graag aanvaardden.
Ze wonen op een mooie plek buiten het dorp aan de rivier the Old Man en hebben een schitterend weids uitzicht over het landschap.
We werden ontvangen met koffie en daarna ging Henk met ons in zijn vette pickup truck the country in, we maakte een rondrit langs verschillende meest Nederlandse bedrijven van mestvee, gigantisch groot, die voor Nederlandse begrippen buiten alle proporties vallen, ze noemen dit feedlots, het zijn een soort van coraals met echt duizenden koeien, de meeste had er 150.000 staan.
Vanwege het regenachtige weer waren de dirty roads ongelooflijk glibberig, zonder 4×4 heb je hier dus geen boodschap. Je kon niet meer zien wat de kleur van de pickup truck was.
We zijn op plekken geweest waar nooit geen toeristen komen en Henk praatte honderduit over de omgeving, de mensen en over zijn werk als cattle truck driver.
Toen we terugkwamen had Jozien een verrukkelijk avondmaal bereid met echte AAA premium Alberta steaks wat ongelooflijk lekker smaakte!
Deze geweldige dag sloten we af met een borrel en we begaven ons naar onze campers voor de eerste nacht in onze camperhome.

Posted 31 mei 2013 by Ingrid

7 responses to “Dag 02 Calgary – Picture Butte

Subscribe to comments with RSS.

1. Jozien Angenent
  2. Fijn dat jullie zo’n nieuwe camper hebben. Is ie van CruiseCanada? Zo ja, dan zal dit wel 1 van de campers van de wegbrengactie zijn. De onze moest van Toronto naar Vancouver maar er gingen er ook een flink aantal naar Calgary. Veel plezier verder, leuk om jullie te volgen!

Gr,
    Elly (michelly)

3. Ik vind het nog steeds zo grappig dat jullie nu gewoon bij Jozien en Henk zijn geweest. Onze zoon Peet is al jaren bevriend met hun zoon Jeroen en schoondochter Roos is Peets maatje vanaf de middelbare school (ha, en ex-vriendinnetje). Dat je dan via Facebook zo contact kan leggen en uiteindelijk gewoon bij hen aan tafel terecht komt, leuk, leuk, leuk!

4. Bijzonder om zo rondgeleid te worden langs al die bedrijven. Jammer dat het zo regende, ik hoop dat dat snel beter wordt

5. Geweldig, Ing, om jullie weer te volgen! We zien de uitgestrekte landschappen weer helemaal voor ons. Dan wordt Shetland wel iets heel anders. Geniet ervan en doe alle Canadezen de groeten van ons 🙂
    Groeten, Bart, Birgitte & Noortje

Bart, Birgitte & Noortje
  6. Hallo jullie 4 en! Het is erg leuk om je verhalen te lezen, Ingrid. Wij zijn net zo benieuwd als jullie welke avonturen je te wachten staan! We hopen wel dat t.z.t. die loslopende beren al gegeten hebben voor ze jullie tegen komen! Het is maar goed dat daar heel veel koeien zijn, gelezen het “steak”eetgedrag van Cor, ha, ha! We wensen jullie een mooi en goed vervolg van de reis, hoor. vr.gr. Astrid & Aad

Aad & Astrid Visbeen
  7. zo te zien is er nog een marjon dus voortaan grooet ik wel dmv niek , leuk te lezen en lekker slapen in zo”n mobiel home